1970 DODGE

CORONET 500 CONVERTIBLE

Dodge, “Üç Büyükler”den Chrysler Corporation’ın, 1928 yılında, Dodge Brothers tarafından 14 yıldır üretilmekte iken satın aldığı, 1914’te kurulmuş, en eski Amerikan otomobil ve kamyon markalarından biridir. Chrysler grubu içinde (Plymouth, Dodge, De Soto, Chrysler, Imperial) fiyat- bakımından orta sınıfta ye r alan Dodge, 1949 yılının Şubat ayında, yılın ikinci serisinin yeni gövdesi ve 6 farklı modeli ile Coronet’i ilk defa tanıttı. “İçi yüksek, dışı alçak; içi geniş, dışı dar” sloganı ile tanıtılan 1949’ların ikinci se risinde Coronet, en yüksek donanımlı ve lüks, 1955’te de lüks altı sınıf oldu, 1959 yılında da kaldırıldı. 1965 yılında Coronet ve lüks versiyonu Coronet 500, Dodge’un orta serisi olarak tekrar tanıtıldı ise de 12 yıl sonra, 1976’da Coronet ismine son verildi. Müzemizdeki 1970 Coronet 500, bu ikinci dönemin üretimidir.

Coronet, 1969 gövdesinin çok belirgin bir makyajı ile tanıtıldı. Arı kanatlarından esinlenerek tasarlanan ikiye ayrılmış ön tamponun, panjuru çerçeve gibi sarması ile arabaya bir böcek görünümü verildi. Arkada, delta şeklindeki öne benzer tasarımlı lambalar da Coronet`in 1969 yılından kolayca ayırt edilebilmesini sağladı. 1964 yılında Ford Motor Company’den ayrılarak Chrysler Corporation’a geçen Elwood Engel, 1972’de emekli olana kadar Dodge’ların tasarımını yaptı.

Aynı zamanda, Müzemizdeki 1966 Lincoln Continental`in de 1961 yılındaki tasarımı ile de tanınıyor. Bu yıl Dodge’lar 6 seri ile tanıtıldılar. 111 inch (281.94 cm) dingil mesafeli küçük Dart serisi, 117 inch (297.18 cm) dingil mesafeli Coronet ve Charger, 122 inch (309.88 cm) Polara ve Monaco ile bu yılın yeni küçüğü 110 inch (279.40 cm) Challenger. Coronet beş seride 17 ayrı model ile tanıtıldı. Coronet De Luxe’ün üç, Coronet 440 ve Coronet 500’ün beş, Coronet Super Bee ve Coronet R / T’nin ikişer modelleri var. Coronet’in spor serisi Charger, fastback stili bir hardtop coupé olarak 1966 yılında üretilmeye başlandı. 1970’in yenisi ise küçük harika, Challenger.

Coronet’lerin gövdesi 209.2 inch (531.37 cm) boyu ile bu yıl, önceki yıldan 3 inch (7.62 cm) daha uzun. Standart 6-silindirli motor, 225 cu. inch (3428 cc) hacmindeki “Slant Six”. Standart V8 ise, bu Convertible’ın üzerindeki 318 cu. inch (5210 cc), 230 beygir gücündeki motor. Coronet’lerin 6 adet V8 seçenek motoru var. Bunlardan 383 cu. inch (6276 cc) V8’in iki versiyonundan biri 290 beygir ve iki boğazlı karbüratörlü. 330 beygir güçlü diğer versiyon motorda dört boğazlı karbüratör var. Coronet’in kaslı modellerinden en bilineni “Super Bee”. Bu “Muscle Car” kendine özel, 383 V8`in (6276 cc) 335 beygir gücündeki “Magnum” motorunu standart olarak kullanıyor.

Diğer kaslı Coronet R / T’nin standart motoru yine Magnum V8, fakat 440 cu. inch (7210 cc) ve 375 beygir gücünde. Aslında bu iki motor da 383’ün spesiyal versiyonları. Ve diğer tüm Coronet’ler için seçenek motor olarak kullanılabiliyorlar. Muscle Car konusunda çok iddialı olan Chrysler, bunlarla da yetinmeyerek, Dodge’ların Coronet Super Bee ve Coronet R / T modellerinde 390 beygir gücündeki “Six Pack” 440 V8 motoru 4700 devir ve 3 adet 2-boğazlı karbüratör ile seçenek olarak sundu. Çok iyi tanıdığınız 426 cu. inch (6981 cc.) Hem de V8 de bu iki modelin en yüksek fiyatlı ikinci seçeneği.

Bu motor 5000 devirli ve 425 beygir. Arabanın gerçek sahibinin kullanması şartı ile 12 ay / 12,000 mil garantisi var. Coronet`in tüm modellerinde 3-hızlı düz şanzıman standart. 4-hızlı düz ile bu Convertible’daki Torque Flite 3-hızlı ise seçenek. Standart ekipmanlar, deluxe 14 inch (35.56 cm) jant kapakları, tamamı vinil, başlıklı çift ön koltuklar ve fiberglas kuşakla takviyeli G78 x 14 lastikler. Dodge, 1960 yılından beri şasi ve gövdenin tek parça olduğu “Uni-body” tekniğini bu yıl da kullandı. Bütün 1970 modeller 23 Eylül 1969’da satılmaya başlandı. 543,019 adet ve pazarın % 7,07’si ile Dodge, Coronet`in ilk tanıtıldığı yıl 1949’da olduğu gibi 8. sırada yer aldı. Gövde yanlarındaki koruyucu çıtanın, bu modelin orijinali olmayan Coronet 500 Convertible, 18 tek renkten “Light Blue Metallic” ile boyalı. Toplam Coronet 500’ler 15,497 adet satıldı. 3188 dolara 924 adet alıcı bulan bu Convertible, 1970 yılından sonra imal edilmedi.

Özellikleri

Motor: Chrysler LA 318 V8, OHV, Benzinli, 5210 cc. (318 cu. inch), 2 Boğazlı Karbüratör, 230 Beygir , 4400 Devir

Çap x Strok: 99.31 x 84.07 mm
Vites Kutusu: Otomatik (TorqueFlite), 3-ileri, direksiyondan
En Yüksek Hız: 179 kms
Hızlanma: 0-100 kms. 10.8 s
Gövde: Çelik, birleştirilmiş tek parça
Süspansiyon: Ön, burulma çubuğu, küresel mafsal, amortisör. Arka, asimetrik yaprak makas, amortisör
Elektrik Sistemi: 12 Volt / 48 Amper s
Frenler: Hidrolik, ön, arka kampana
Dingiller Arası: 2972 mm
Uzunluk: 5326 mm
Genişlik: 1948 mm
Yükseklik: 1390 mm
Ağırlık: 1530 kg
Ön İz Genişliği: 1516 mm
Arka İz Genişliği: 1504 mm
Lastik Ölçüsü: G 78 x 14 Fiberglass Belted

Ural Ataman Klasik Otomobil Müzesi Arşivi


Turing Kültür Sanat YouTube Kanalı

Turing Kültür Sanat YouTube Kanalı
crosschevron-down