1960 ROLLS-ROYCE

SILVER CLOUD II

Londra’lı, yarış otomobilleri, motorsiklet, balon ve uçaklarla ilgili aristokrat bir maceraperest olan Charles Stewart Rolls ile, 1903 yılında kendisi için 10 beygirlik Royce marka bir otomobil imal eden elektrikli vinç üreticisi Manchester’lı mühendis Sir Henry Royce’un 1906 yılında ortaklıkları ile Rolls-Royce Ltd. kuruldu. Üretimine girilen ilk otomobil 10 hp. Royce’dan sonra, 1905’de, 1929 yılına kadar 4 ve 6 silindir versiyonları ile üretimde kalacak mükemmel model Twenty’nin imalatına geçildi. 1906 yılında tanıtılan 6 silindirli Silver Ghost, 6173 adet ile önce Manchester, sonra 1908’de taşınılan Derby’de 1925 yılına kadar üretimde kaldı.

1920 yılında Amerika’da Springfield, Massachusetts’de açılan fabrikada 1931 sonuna kadar, 1703 adedi Silver Ghost, 2944 Rolls-Royce imal edildi. 1925’de Phantom I, 1930 yılında geliştirilmiş Phantom II tanıtıldı. Sir Henry, 1931`de rakip Bentley’i satın aldı. 1933 yılında öldüğünde, amblemdeki kırmızı ‘R’ harfi siyah renge çevrildi. Phantom III, 12 silindiri ile 1935’de, Wraith’da 1939 ‘da tanıtıldı. Savaş sonrası, 1946’da taşınılan Crewe’da imal edilen ilk Rolls-Roce, Silver Wraith oldu. Onu, 1949 yılında, sadece yurt dışına pazarlanan ilk fabrika gövdeli Silver Dawn (Standart Bentley salon gövdesi ile) takip etti. Ve Kraliyet, 1949’dan itibaren, düz 8 silindirli Phantom ile resmi olarak Rolls-Royce kullanmaya başladı.

Silver Cloud I, 1955 Nisan ayında, 6 silindirli 4887 cc. motor ile tanıtıldı. Otomobillerinin sadece şasilerini imal ederek, gövdelerini tanınmış firmalara yaptıran Rolls- Royce’da, ilk kez Silver Cloud, John Blatchley tarafından tasarlandı ve ‘Standard Saloon’ gövdesi yine ilk kez fabrika tarafından imal edildi. 1959 sonbaharında Müzemizdeki Silver Cloud II, tamamen aynı dış görünüş fakat Rolls-Royce’un ilk kez kullandığı 6.2 litrelik V8 motor ve General Motors’un Hydra-Matic şanzımanı ile tanıtıldı. Silver Cloud II’nin uzun şasili ‘limousine’ versiyonu Park Ward, Drophead (convertible) modeli ise 1962’de H.J.Mulliner gövde firmaları tarafından imal edildi. Rolls-Royce’a ‘Dünyanın en iyi otomobili’ denilmesine sebep en son model olan bu Silver Cloud II, Müzemize Amerika’dan getirildi. Bu özel otomobil yakından tanımak isteyenler için ziyaretçilerini bekliyor.

Özellikleri

Motor: Rolls-Royce V8, 6.2 Litre, OHV, Benzinli, 6231 cc. (380.2 cu. inch), 197 Beygir, 4500 Devir, 2 SU HD6 Karbüratör

Çap x Strok: 104.14 x 91.44 mm
Vites Kutusu: Otomatik, GM Hydra-Matic (Flash-away), 4-ileri, direksiyondan
En Yüksek Hız: 182 kms
Hızlanma: 0-100 kms. 13 s
Gövde: Şasi: Çelik, standart, alüminyum parçalı
Süspansiyon: Ön, bağımsız, çift salıncak, helezon yay, amortisör. Arka, yarı eliptik makas, amortisör.
Elektrik Sistemi: 12 Volt / 64 Amper s
Frenler: Hidrolik, servo; ön, arka kampana, Girling
Dingiller Arası: 3124 mm
Uzunluk: 5378 mm
Genişlik: 1899 mm
Yükseklik: 1626 mm
Ağırlık: 1980 kg
Ön İz Genişliği: 1486 mm
Arka İz Genişliği: 1524 mm
Lastik Ölçüsü: 8.20 - 1

Ural Ataman Klasik Otomobil Müzesi Arşivi


Turing Kültür Sanat YouTube Kanalı

Turing Kültür Sanat YouTube Kanalı
crosschevron-down