1959 CHEVROLET IMPALA CONVERTIBLE

Üç büyüklerden farklı bir konsept, 1959 yılında “kanat” stili ile Chevrolet’de ortaya çıktı. Hem de aynı yıl, en belirgin ve keskin kuyruk stili hala Chrysler grubunda tanıtılırken. General Motors’un efsane tasarımcısı Harley J. Earl’ün emekliliğinden önceki en son ve en gösterişli tasarımı olan 1959 Chevrolet, 119 inch (302 cm ) ile savaş sonrası Chevy tarihinin en uzun dingil mesafesine sahip otomobilidir. Tasarımın dikkat çeken önemli özelliği ise şimdiye kadar yapılanların en büyüğü, fakat arka bölüme erişilmesi zor olan 32 cu.feet (96.768 cm3) hacmindeki bagaj. Arkadaki yatık damla stili stoplar da 1959’un bir simgesi.

Convertible’da, 1959 yılının standart motoru 283 Turbo Fire var. 185 beygir gücündeki motor 4600 devirli ve iki boğazlı Rochester karbüratör ile besleniyor. 1958 yılında standart V8 olarak kullanılmaya başlanan bu motor, 1960 yılının ortalarına kadar Chevrolet’lerde kullanıldıktan sonra, gücü 170 beygir ve 4200 devire düşürülerek yine standart olarak 1962 yılına kadar kullanıldı. 1959’a 283 ve 348 cu. inch (4637.5 cc ve 5702.7 cc) hacimlerinde 230, 250, 280, 320 ve 335 beygir güçlerinde seçenek motorlar da sunuldu.

 

Bunları, bu arabadaki iki hızlı Powerglide, Turboglide, Overdrive ve 3 hızlı Close-Ratio, Corvette tipi Powerglide ile 3 ve 4 hızlı düz şanzımanlarla kullanabilme imkanı var. 1958 yılının Ekim ayında satışına başlanan 1959 Chevrolet’lerin Fisher imalatı tek parça kaynaklı gövdesi, 1958 yılında kullanılmaya başlanan kutu kesitli, çerçeve takviyesiz (X) şekilli şasi tarafından taşınıyor. Süspansiyonu, dört helezon yay ve dört çift tesirli amortisör sağlıyor. Bu klasik otomobil müzede meraklılarını bekliyor.

Özellikleri

Motor: 283 V8, Turbo Fire, OHV, Benzinli, 4638 cc (283 cu. inch), 2 Boğazlı Karbüratör, 185 Beygir, 4600 Devir
Çap x Strok: 98.4 x 76.2 mm
Vites Kutusu: Otomatik (Powerglide), 2-ileri, direksiyondan
En Yüksek Hız: 162 km/s
Hızlanma: 0-100 km/s, 13.4 s
Gövde / Şasi: Çelik, birleştirilmiş tek parça / Çelik, kutu kesitli, X-şekilli
Süspansiyon: Ön: Helezon yay, çift etkili amortisör Arka: Mafsallı tip helezon yay, çift etkili amortisör
Elektrik Sistemi: 12 Volt, 30 Amper/s
Frenler: Hidrolik, ön, arka kampana
Dingiller Arası: 3023 mm
Uzunluk: 5357 mm
Genişlik: 2029 mm
Yükseklik: 1372 mm
Ağırlık: 1655 kg
Ön İz Genişliği: 1532 mm
Arka İz Genişliği: 1506 mm
Lastik Ölçüsü: 8.00 x 14

Ural Ataman Klasik Otomobil Müzesi Arşivi


Turing Kültür Sanat YouTube Kanalı

Turing Kültür Sanat YouTube Kanalı
crosschevron-down