1961 CHEVROLET

Amerikan otomobil tasarımının 1950 ortalarında başlayan, “Tail Fin” olarak adlandırılan gösterişli kuyruk ve kanat tasarımı akımı, üç büyüklerde 1960 yılında son olarak görüldü. 1961 yılında, her ne kadar modeller büyüklüklerini korusalar da yarasa kanatları, kılıçkuyrukları gitti ve arka bölümleri çok daha derli toplu bir tasarıma sahip oldu. 1961 Chevrolet de yeni tasarımıyla, 1960 modellerde kanat tasarımından doğan, Amerika’da kanuni maksimum hız olan 55 mil (89 km.) dâhil, 70 mil (113 km.) altında oluşan, şikâyet konusu vibrasyon da ortadan kalktı. Bu özel otomobil 1961 Chevrolet İmpala Convertible müzede ziyaretçilerini bekliyor.

Simon E. “Bunkie” Knudsen`in, Chevrolet Motor Division genel müdürü olduğu yılda, Bill Mitchell atölyesinde tasarlanan 1961 Chevrolet, 1960 modelin dış ölçüleri üçer santim küçültülerek daha hafif, daha atik, daha ince görünümlü ve hoş bir otomobil olarak düşünüldü. 1,242,530 adet üretilen 1961`ler, 8 Ekim 1960`da halka tanıtıldılar. Standart motorları, 2 boğazlı Rochester karbüratör ile beslenen 283 cu. inç`lik (4638 cc.) V8, 170 beygir gücünde ve 4200 devirli. Sadece Amerikan pazarında kullanılan ve bizde “Fındık Motor” olarak adlandırılan bu küçük blok, 1633 kg ağırlığındaki bu Convertible gövdeyi 15,5 saniyede 0-100 km. hıza çıkarabiliyor. Seçenek olarak kullanılmış otomatik “Turboglide” üç hızlı şanzımanı da bu yıldan sonra yerini “Powerglide”a bırakıyor. Impala`nın standart tek altı silindirli motoru ise 235 cu. inç (3850 cc.) ve 135 beygir gücünde.

Fisher tarafından üretilen gövdelerden, geçen yılın serileri Biscayne`in Fleetmaster ve DeLuxe olarak 5, Bel Air`in 4 ve Impala`nın 5 farklı modeli var. Ayrıca her seri 2 ayrı Station Wagon’a sahip. Bu yıl Impala`ya 9 kişilik bir vagon ile 2 kapılı Sedan ilave edildi. Yılın yeniliği ise, bilhassa yarışçılar için iyi bir aerodinamik performans sergileyen, Bel Air`in “Bubbletop” tavan hatlarına sahip Sport Coupé`si. 15 tek renk ve 10 çift renk kombinasyonu sunan 1961 Chevroletlerde boya üzerinde akrilik vernik bulunuyor. Convertible`in en çok satılan rengi ise turkuaz. 6 ayrı iç renk ile pazarlanan modellerin bu yıl iç tasarımı, ön panel, direksiyon ve yatay hız göstergesi ile 1960`lardan çok farklı. 1961 yılında Chevrolet`nin toplam V8 satışları üretimin %53’tür. Yani bu yıl bir beygir gücü yarışı yaşanmıştır. Amerika`nın yerli oto yapımcıları, 1960 ile 1961 yılları arasında 1,1 milyondan fazla bir düşüş olduğunu rapor ettiler. Bu sayı 1961 ile 1962 arasında ise 1,5 milyon araba. Böylece, ne yazık ki, tüm 1961 Amerikan otomobilleri, özellikleri olmayan bir yıla ait olduklarından, unutulan otomobiller oldu. Sanat güneşimiz olarak bilinen Zeki Müren, 4 kapı hardtop mavi 1961 Impala`sını çok sever, filmlerinde de kullanırdı.

Özellikleri

Motor: 283 V8 Turbo-Fire, OHV, Benzinli, 4638 cc. (283 cu. inch), 2 Boğazlı Karbüratör, 170 Hp, 4200 devir

Çap x Strok: 98.4 x 76.2 mm
Vites Kutusu: Otomatik, (Powerglide), 2- ileri, direksiyondan
En Yüksek Hız: 159 kms
Hızlanma: 0-100 kms. 15.5 s.
Gövde: Çelik, Fisher
Süspansiyon: Dört helezon yay ve dört çift etkili amortisör
Elektrik Sistemi: 12 Volt / 30 Amper s.
Frenler: Hidrolik, ön, arka kampana
Dingiller Arası: 3023 mm
Uzunluk: 5316 mm
Genişlik: 11991 mm
Yükseklik: 1420 mm
Ağırlık: 1633 kg
Ön İz Genişliği: 1531 mm
Arka İz Genişliği: 1506 mm
Lastik Ölçüsü: 8.00 x 14

Ural Ataman Klasik Otomobil Müzesi Arşivi


Turing Kültür Sanat YouTube Kanalı

Turing Kültür Sanat YouTube Kanalı
crosschevron-down